for all you mamas!


Igår fick jag en riktig AHA upplevelse. Klickade runt på mig på aftonbladet och hamnade sen inne på Biggest Looser coachen Olga Rönnbergs blogg. Sedan första gången jag såg henne blev jag så jävla avis, så frisk och vältränad och till råga på allt så är hon flerbarns mamma!..

Det som var själva aha upplevelsen var att hon skrev att situps och liknande övningar är det sämsta du kan göra efter du varit gravid. Det hjälper ingenting alls! Ja, ialf om inte om du, som jag har numera en delad magmuskel. Om man känner från nedanför brösten och går neråt så känner du hur dina magmuskler delar sig. På bilden ser ni strecket eller vad man ska kalla de för..



Det man ska göra är statiska övningar, övningar med få repetiotner som handlar om uthållighet. Man måste träna magen innifrån och ut. Plankan är nog då den bästa du kan göra. Det finns ju flera variationer av plankan och jag tänkte i detta inlägg rada upp er par styckna. För jag vill att ni, som jag, ska få ta del av detta. För vad alla mammor vill, är väll att någorlunda få tillbaka sin mage... Detta är något jag gjort fel så länge då jag gjort korta övningar i flera hundra repetitioner. Och det är varför jag väljer blogga om det, för gör jag fel, ja. Då finns det säkert fler mammor som kämpar med sina situps varje dag utan att de tjänar något till..

Alla bilderna är tagna för hennes blogg och henens blogg hittar ni i länken därovan! Sedan finns det ju hur mycket fler varianter, men eftersom det inte är jag som gör dem eller kommit på dem så vill jag heller inte ta all creed för dem, utan vill ni läsa mer gå in på hennes blogg. Det finns hur mycket inspiration som helst!!



 

5 flat belly abs exercises


Så, googla runt lite nu och sätt fart! ;) Dessa övningar är ju även väldigt enkelt att göra hemma också. Kan ju vara skönt för oss mammor som inte alltid har tiden att åka iväg till ett gym.



Kommentarer
Tessan

Jag kom också underfund med det i somras. Använde en jättebra träningsdvd som tränade musklerna på ett helt annat sätt än vad jag var van vid men jäkla vilken skillnad. Nu kom jag ju aldrig så långt juh så den får jag ta fram tills nästa höst igen ;)

2012-02-02 @ 18:43:19
URL: http://stariz.blogg.se/
Therese

Det är I Forms träningsdvder. Jag har tre av dem hemma. http://iform.se/om-i-form/iformse/bocker-och-dvd-er Jag gillar dem men sen så startade jag ju om träningen från grunden, tränade mkt för några år sedan men de musklerna var ju som borta.

2012-02-03 @ 10:13:10
URL: http://stariz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0