Tabata pass

Hej på er! 

Varje onsdag är vi ett gäng flickor som träffas och tränar tillsammans! Alla är även mammor så det är en skön vardagslyx för många av oss att få komma iväg och träna :) Nytta med nöje! Själva grejen var inte min idé utan en tjej som heter Anna, och jag är tacksam över att jag blev tillfrågad att få hänga med :) 

Nu i två onsdagar har jag fått köra tabata med dem! Jätte bra och rolig träning tycker jag.. För att inte säga effektiv! Tränar hela kroppen och så tar det 40 minuter! Alla känner ju tidspress över att lämna hemmet när man har barnen hemma, jobbat hela dan, lagat mat och inte kunnat umgåtts som man vill.. Det är bara en timme säger många, men ibland kan den timmen man åker iväg bli svårare att unna sig än vad man kan tro :) I alla fall, tjejerna verkade uppskatta det så vi kör det nog någon mer gång :)

Burpees med armhävning. 

Armhävningar. Utmaning, håll händerna formade som en triangel!

Rumplyft. (Ligg på rygg och lyft upp rumpan mot luften, håll kvar ett tag och sen ner.)

Rygglyft

Sido Situps. Rotera från vänster till höger sidan med benen i luften. 

Plankan

Squats

Montainclimber. Eller höga knän. 

skriv gärna och fråga om jag behöver förklara någon, om ni är intresserade av att köra det själv. Passar ju även utmärkt att köra det hemma, med eller utan vikter :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0