2013

Januari : Jag tog examen!! Efter 3,5 års slit gick jag äntligen i mål! Vi va till Göteborg och såg showen Disney on Ica och va på Universium. Påvägen hem krockade vi, men klarade oss helskinnade medan bilen blev skrot. Köpte oss en ny Volvo!

Februari: Albin fyllde fyra år och slutade med tutten. Och dagarna gick! Värmlands tidningen skrev ett reportage om mig och mina bedrifter. Vi hade mysiga dagar ute i snön..

Mars: Det händer banne mig inte mycket, vi jobbar och tar vara på helgerna! Börja värdera att vara ledig mer nu. Vi går på bio och besöker Karlstads badhus. 

April : Markus fyller 25 år! Vi överraskar honom med en tur till Boda Borg! Solen och våren kikar fram och vi är ute och målar med vattenfärg.

Maj : Jag börjar med Ellas pottträning vilken är en historia i sig! Vrångare unge finns inte! Men sluta med blöja de gjorde hon och börja med kalsonger, för trosor, det är minsann bara för söta tjejer! Hon är ju cool. 

Juni : Jag har min första skolavslutning som lärare, fick fina presenter och ett kort med en värmande text "En bra ledare är som ett ljus, tar av sig själv för att ge till andra" Mina tvångstankar släppte en del. Min prinsessa fyllde 3 år och det firades i omgångar! 

Juli : Vi besökte Kolmården, sov över på deras Vildmarkshotell. Det var ljuvligt, aldrig bott så flott! Barnen var mest imponerade av delfinshowen. Var till Halmstad där det var vackert väder, men blåsigt! Njöt av att vara lediga tillsammans. 

Augusti : Tackade nej till ett jobb och fick ett annat.. Nämligen det jag ville ha! Åkte till Turkiet, där var det varmt och svettigt! Men barnen trivdes och vi badade hela dagarna. Vi fick en släng av magsjuka och jag insåg då vilka tappra barn jag har! När vi åkte hade Albin och Ella öroninflammation och halsfluss och jag och Markus halsfluss.. Snacka om kaos och medicinering :P Ella slutade med nappen bara sådär, va i chock..

September : Jobbade 80 % och det var skönt! Byggde klart Akilles hundgård och njöt av de fina höstdagarna. 

Oktober : Vissa dar var det fortfarande 15 grader ute så vi lekte och va ute massa! 

November : Renoverade hallen som blev skit fin! Fixade med Ellas rum som också blev bra! 

December : Jag fyller 25 år. Helt galet, hade inte sån stor ångest som jag trodde att jag skulle ha! Det firades hemma med släkten! Adventsmys och julafton. Barnen fick massa superhjältar, kök, bilbana och snowracer mm. Det var en bra dag med min fina familj! Farmor fick åka in till sjukhus men det var inge allvarligt, men man blir påmind om hur viktig ens familj är för en, hur liten man skulle vara utan dem! 

Nu är januari här! Och mycket spännande väntar! Nytt kök, Disney on Ice fast på närnare håll och förhoppningsvis någon resa i Sverige! Sen får ju min bästa vän en bebis och det ska bli så roligt!

Mina nyårslöften är att våga mer, oroa mig mindre och sluta överanalysera allt! 

Kram Marika


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0