2011 i ord och bild.

 

Lillsnuttan var ett halvår när det nya året kom. Det firades tillsammans med Malin och Anders samt två hundar som kapp tävla om att kissa ner mitt hus. Akilles hade urinvägsinfektion fick vi då reda på :)



Ella utvecklades och började ställe sig upp och Albin började gå på pottan, han blev stora pojken med en massa snygga kalsonger :)





Sommaren erbjöd en massa nöjen, en vecka i Halmstad med min vackra familj, en tripp till Skara sommarland med grannarna och en tripp då o då till Mariebergsskogen! Vi byggde en altan, hade inge uteliv utan bara en rent familjeliv. Det var underbart på alla sätt. Jag jobbade också för första gången sen Albin föddes..






 



Nu är den nästintill klar men både glas och väggar :) Där kommer jag spendera många sommarkvällar :)



Albin på dagisavslutningen, där fick han reda hästen och gissa och han tyckte de va häftigt :)



Ella utvecklade en hel del personlighet och det har bara fortsatt att utvecklats. Här va en av hennes första galna upptåg utklädd till snickare ;) Ikväll har hon klätt ut sig av hjälp med sin bror till gud vet vad. En läskig mask och en häxhatt till råga på de. Som jag skratta när jag såg de :)

Godbitarna i livet fortsatte att leva kvar när vi reste till Bulgarien tillsammans med min familj. Det var en underbar tid, inga måsten utan bara mysigt umgänge!!











Hösten kom och många mysiga dagar har vi haft tillsammans. Mycke bus och lek. Det har varit några turer till leklandet bland annat och skoj och bus med andra vänner..



Vintern har inte riktigt kommit än, så alla dessa mysiga utedar med pulka och grilla korv har inte riktigt blivit av. Men att få sitta ute på en sol vägg och kolla när ungarna leker i sandlådan har inte heller varit helt fel :)

Och när det gäller mig då? Jag fick en riktig utmaning i och med engelska kurserna, herregud va jag har fått kämpat och än är det inte över. Det vankas tenta i grammatik och jag känner mig helt lost. Men man får faktist tänka på att man lär sig av varje sak och även om mitt självförtroende sjunkit så kan jag väll hoppas att det ökar igen när jag är klar med skiten.. Jag har inte så mycket annat att säga om just min utveckling som människa, skolan har tagit upp så mycket tid så man fokuserar på inget annat. Det jag lärt mig är vad min defenition av stark är för mig. Men det kan vi gå in på en annan gång :)
Det som var ett av mina önskemål för 2011 var att jag skulle bli mer hälsosam och det blev jag :) Nu har även jag och Markus tagit i hand på att vi ska skaffa oss gymkort, inte tränat på gym sen innan Albin föddes så de ska bli skönt :)

Och här har ni den utvecklingen, en friskare Marikis :) Dock älskade jag mig lika mycket på båda bilderna ska ni ha klart för er. För det handlar mer om det inre och hur man uttrycker det till det yttre. Klä dig rätt och du ser snygg ut helt enkelt! Men va de hälsosamt att hålla på som jag gjorde i bild 1? Nej.. Bild två, 6 mål om dagen och träning i form av Zumba och promenader med fina barn eller vänner..



För att avsluta det hela har jag haft ett underbart år, jag har fått sådana fantastiska barn att jag blir bara tårögd när jag tänker på dem. Jag har haft lyckan att ha en underbar familj att dela alla mina fina stunder, min syster och min bror är så himla bra. Och min Markus, ja. Han är min totala trygghet. Min axel, min, min, min.. Och jag ser ljust på 2012. En tatueringstid är bokad, semestrar planeras, pappa vill ha med oss utomlands men vi får se va ekonomin säger :) Annars kanske en tripp till Kolmården? Spa för mig och Markus? Ja, jag älskar verkligen mitt liv, allt är inte alltid på topp, men så kan de inte va heller. Hoppas ni också haft en bra år och kommer få ett till sådant. Många kramar från mig till er <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0