new, fresh start..


Efter mycke tankar flyttar jag mina tankar hit. Och vad kan då vara bättre än att starta med att skriva om sig själv? (; Marika heter jag och Edberg klingar fint bakom där. Mina benämningar är tvårbarnmamma och student. Mina egenskaper är många och starka, kontroll freak klingar nog högst av dem alla. Måste alltid ha kontroll, ligga steget före och bestämma. Gillar att vara driven och gör allt för att vara så bra som möjligt. Man skulle kunna säga att jag lider av Gordon Ramsys sjukdom, "att sitta still i fem minuter känns som att slösa bort en hel jävla dag". Leder även av en annan fin egenskap och det är dåligt samvete, som en sån klok man en gång sa "Det är alltid fel människor som leder av dåligt samvete" Dock stänger jag in det mesta i mig själv och grubblar tills jag snubblar.. Men över till något bättre, den finaste siden av mig som är mina två barn, Ella och Albin. Det är för dom jag gör allt.  Varje dag med dem är en lycka som inte går att b e s k r i v a . Och då undrar ni kanske hur jag är som mamma? Jag har svårt att lämna bort mina barn, gillar mer att ha them around all the time. Även där är jag ett kontroll freak. Det ska vara rent, lärorikt och mycket stimulans.
Jag brinner även för inredning och skooor. Många gånger skulle jag passa bättre som miljonär. Och vad gjorde jag utan min kaffe kopp? Njaa, not much.. Önska också att jag kunde skriva att jag tränade en massor, med det finns de absolut ingen tid till, men en springtur och promenad blir de hit och dit :) Och vad kommer ni hitta här som inte fanns i den andra? Ja, det får ni helt enkelt stay tuned to find out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0