Att tro på sig själv.


Är ingen lätt sak. Enligt vissa ska man inte göra de för mycket för då kan man låta skrytsam, och ibland så måste man försöka tro på sig själv för att faktiskt lyckas. Det är en balansgång och att faktiskt tro på sig själv är riktigt svårt. Jag gav mig in i 4 engelska kurser med världens sämsta självförtroende, kände mig sämre än alla andra och varit konstant osäker. Men idag fick jag mitt sista betyg i kurserna, ännu ett G. Det innebär att jag är genomkänd i alla 4 kurserna och har nu behörighet att undervisa i engelska (ja, jag måste ju gå klart lärarutbildningen också såklart)

Det är en stor seger för mig. Jag har gjort något jag aldrig trodde jag skulle lyckas med. Jag trodde inte på mig själv för fem öre gällande denna tenta, men jag klarade det. Jag vet ju att jag kan om jag vill, så summan av kardemumman är väll att jag måste nog börja tro på att jag faktiskt kan. Jag har ju faktiskt klarat av mycket nu!

Och tack till alla er som grattat mig idag, det betyder mycket!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0