dagens träning..

Va inne på inspirationsbloggen nr 1, Olga Rönnberg. Hon hade lagt ut ett intervall pass som var anpassad för löpbandet. Det var inte alls så jobbigt som jag trodde de skulle vara, utan de va istället riktigt skönt och jag kände att jag fick igång flåset och tempen i kroppen för att kunna gå vidare för att styrke träna.. Något jag kommer fortsätta köra på gymmet.

Det såg ut så här:




Efter detta var de dags för styrketräningen. 10 minuter rumpa och 15 minuter mage och sedan 5 minuter på armarma och då fokuserar jag på gäddhänget ;)

Det jag fokuserade på idag var:
Utfall - Ett kliv framåt och ner med knäet i golvet.
Ligga på rygg och lyfta upp rumpan samtidigt som du kniper.
Stå på alla fyra, böj benet och lyft upp fotsulan mot taket.
Knöböj med vikter i händerna.

När de kom till magen så gjorde jag plankan och den i allra enklaste form.
Vanliga med magen mot golvet och tårtna i golvet.
På sidan - den här är riktigt jobbig och svår, man måste tänka på sin hållning.
Dessa va de enda jag gjorde idag, fast jag gjorde dem flera gånger.

Gäddhänget tränar jag på så sätt att jag ligger på rygg på en planka och har vikten bakom mig, jag lyfter bakom huvudet och sedan över. Det bränner och är en riktigt bra övning!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0