I love you..




Idag har man blivit nästan terroriserad av alla blommor, chokladaskar och diverse myspys runt om på bloggar och på facebook. Personligen har jag inga problem med det, men det finns ju vissa som tycker det är överskattat. Jag kan tycka att det är bra att man har en dag till att komma ihåg att visa sin uppskattning till sin käraste. För allt för ofta så tar man varandra och vardagen förgivet. Man tar för givet att sin käraste städar, tar hand om barnen, handlar, jobbar, studerar, tar hunden, lagar mat, står ut med tjafs och irritationer. Glömmer visa sin uppskattning att man tar sig igenom en vardag och till och med sänder guldkant på den. Glömmer alla fina stunder man faktiskt har och väljer fokusera på den sämsta delen av ett förhållande..

För så är det! I allt detta virrvarr av 2 barn, studier, renovering, familjeliv, jobb och tråkiga måsten så är det lätt hänt att jag och Markus glömmer bort de viktigaste pelarna till att allt detta funkar - vi två och vårt förhållande. För 2 månader sen hade vi vår första ensamtid tillsammans sen Albin föddes. Efter det lovade vi att vi skulle försöka lite mera.. Nu är ialf Selma Spa inplanerat och det känns underbart! Han är min andra pusselbit och det vi har skapat tillsammans, barnen och vårt liv är det bästa jag har.

Och kan ni tänka er, vi är inne på vårt 5:e år nu. Tror jag ialf, Markus blev irriterade på mig häromdan när han hade bättre koll än mig (; De va "kärringöra" att veta sånt och då fick vi ju snabbt reda på vem som är kärringen av oss två, hah!!

Så, hoppas ni haft en bra dag. Det har vi haft, vi har lagat mat tsm, ungarna kläckte ägg i hela köket, myst på rummet och lagt pussel, Abbes nya favvo sysselsättning. Sen kollat på film och ätit choklad. Nu ska jag övertala Markus att kolla på film med mig :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0