Svagheter..


I dag var dag 1 utan socker, dvs godis/kakor.. En dag och jag är så sjukt sugen på ALLT. Igår tryckte jag i mig en hel kladdkaka själv, och i den fanns vit choklad och noblesse choklad, sjukligt god! Markus trodde jag drev när jag sa att jag hade ätit upp hela, hallå?! Känner han mig inte bättre.

Men är de nått jag är svag för så är det choklad, rostat bröd och annat smågodis. Det kan jag inte motstå och jag blir som besatt när jag äter. Slutar inte förrens det är slut! Och nu är det så att jag vill satsa på träningen ett tag så jag måste lägga av med de där.

Men de viktigaste för att kunna undvika detta är bra måltider, att man äter sig mätt. Jag behöver frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och kvällsmat och ordentliga portioner. Annars är jag i skåpet och äter. Så just nu sitter jag och spanar in morgondagens mat, ska pröva på att göra en fläskfilé gryta, eller Markus ska få göra (; Han är bra mycke bättre på mat än mig!



Kommentarer
Hanna (you know who, haha)

Jag har ett tips för att avskräcka lite från choklad och annat sött. Drick två klunkar grapefruktsjuice eller borsta tänderna innan du äter det VARJE gång. Jag lovar att det tar bort lite utav suget.



Fast choklad är ju så oemotståndeligt, helst god mörk som inte är bitter, å mums...

2012-02-08 @ 22:44:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0