Dag 2


Det gick lätt på gymmet och jag hade hur mycke energi som helst.. Körde ett intervall pass på crosstrainern, 20 minuter, 5 km och sen..

Mage
- vanliga situps 150 st..
- Situps, åt sidan och rakt fram på pilates boll. 15 x 3.
- Snabba situps 30
- Benlyft, tränar magen på så sätt att när benen faller ner måste du hela tiden spänna magen 10 x 3
Rumpa
- Utfall 15 x 2 Med vikter i händerna
- Ena benet uppe på en ball och böj den benet som är kvar i golvet, vikter i händerna. 10 x 3.
- "Kissan hunden" 10 x 3.
- "Bensving". Man står på alla fyra och drar den ena benet upp mot taget. 3 x 10 på vardera ben.
- Stå i 90 grader med rumpan, vikterna i båda händerna.. 3 gånger så länge som du orkar.
- Kliva upp och ner på en bänk (låter jobbigare och tar mycket mer än vad man tror) 15 x 3.

Ja, det var några av övningarna, idag fokuserade jag bara på rumpa och mage och nästa gång blir de armar och rygg.. Funderar du över någon övning så kan du bara fråga. Dessa kan man ju enkelt göra hemma också! Sen avslutade jag på löpbandet, endast fem minuter, va tvungen att pröva på liksom, aldrig sprungit på ett löpband förut men det gick ju det med :) Nu ska jag fortsätta städa och pyssla så det är fint tills jag ska hämta kidsen!



Kommentarer
EmmaS

Oj vad duktig du är =)



Jag skulle önska att jag hade motivationen till att träna, men den finns inte. Det är det enda jag har att skylla på.



Jag har tiden, det är inga problem, eftersom barnen är borta varannan vecka så är det inga problem.



Men lusten och orken är helt borta =(

2012-01-19 @ 19:57:47
URL: http://mammahela.bloggsida.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0