Morning sunshine.

 
Jag lever, och då menar jag även om vädret suger. Va till leklandet i lördags med syster, Linda och barnen. Det var riktigt roligt :) Tvingade upp Linda i fritt fall & det var riktigt roligt att se de, hehe.. Sen va jag, Markus och ungarna till en lekpark igår och njöt av uppehållet.
 
Sen va vi iväg till BVC igår med Albin, han skulle på språkuppföljning från 2,5 års kontrollen. Men vad blir det med barn och mammor egentligen när man ska iväg på sånt? Barnen sätter sig på tvären och mammorna får panik över att dom inte visar upp sin "bästa" sida :P Innan hon kom hade jag och Albin långa dialoger men så fort BVC tanten kommer så kunde Albin bara råma som en ko.. Att jag inte dog där inne :P Men till slut började ungen snacka färger, former, saker och vad dom gör, storlek och allt sånt så Albins språkutveckling har verkligen utvecklats riktigt mycket. Och det fanns inget att anmärka på, han va jätte duktig och prata som man skulle i den åldern :) Och jag vet anledningen till det hela. Jag har slutat "översätta" för folk vad han säger. Dom får prata tills dom gör sig förstådda och då sker utveckling!
 
Tonåringen i familjen, dvs Ella sover än. Hon har ju vaken och lirar fram till 11 på kvällen så hon är precis som en tonåringen då hon sällan går upp innan 9 på morgonen. Men Abbe och jag är uppe innan 8. Myst med frukost och barnprogram. Nu lekar han med sina bilar och jag ska snart kidnappa honom till soffan och snosa lite innan ensamtiden är över :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0