Mat och träning


Det svåraste när man har barn och en sambo som jobbar skift är att få tid till att träna.. Eller orken, för ibland vill man bara ta tillvara på tiden och umgås. Men det man ska komma ihåg är - för att familjen ska må bra måste kugghjulet i det hela också må bra. Och då behöver morsan i familjen komma iväg ;)

Så idag sparka jag mig i rumpan och åkte till gymmet. Tränade 30 min intervaller på crosstrainer, för er som vill bygga rumpa är crosstrainer bättre än löpning. (Läst på Olga Rönnbergs twitter) Sen styrka, jag lägger mycke fokus på hela kroppen och olika delar varje gång, idag mage och rumpa :)

När det kommer till maten har jag börjat äta havregryns gröt med kesella igen på morgonen för att känna mig mätt längre. Till lunch och kvällis blev de grönsaker, kassler och lövbit. Till detta fick ungarna mos. Måste ju äta så att ungarna får mat också men då plockar jag undan kolhydraterna för min del. Till mellis åt jag kesella hallon och blåbär och det va en sjukt god kombination - bättre än glass! Tips är att inte tina blåbären fullt ut!

Så, återkommer imorrn om en viss app jag börjat använda mig av som pepp!

Kran



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0