är hon sådär jämt?


kontrollfreak, kontrollbehov, städmani? allt de där går i ett. Jag har ett otroligt kontroll behov och det är på gränsen till jobbigt, kanske inte för mig.. För jag gör de ju på ren rutin men på alla andra som drabbas, haha :) Jag tror inte de märks utåt sådär jätte mycket, men Markus som lever med mig mräker ju av det en del och han påpekade det igår, jag som inte ens tänkt på "hur jag varit just den dagen".. Vissa dagar är ju bättre än andra (:

Som, innan jag går o lägger mig måste de vara städat i varje rum. Ungarnas rum kan jag till och med börja städa i medan vi leker, och till vilken nytta? Innan jag ens kan tänka tanken på att koppla av så måste jag ha tagit disken, tvätten, dammsugit, städat toaletterna.. Men de går ju som tur är snabbt eftersom jag gör det varje dag :P

Men jag har faktiskt blivit bättre på att slappna av och det är väll framsteg? Ja, studenlivet i ett nötskal, det är det jag skyller på! Nu ska jag göra klart en uppgift och drömma vidare om kladdkakan med dumle mousse som jag ska bjuda mina vänner på imorrn :)


Kommentarer
Therese

Du är inte ensam. Jag är likadan. Det kom när jag började plugga och jag insåg att jag inte fick nått skolarbete gjort för jag störde mig på att det var disk, skitigt på golvet osv. Det gällerv att få det gjort i farten helt enkelt då hinner man allt :)

2012-03-24 @ 07:19:11
URL: http://stariz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0