fredag, bästa dagen på hela veckan..

 
Slutade vid halv två, vilket jag verkligen behövde.. Direkt hem på handling och sen iväg till Bergsäng, umgick med kusinerna och det är så roligt och se hur mina barn ser upp till dem. I deras ögon är dom häftiga :)
 
Men det har varit en väääldigt bra vecka. I måndags mottog jag ett samtal från rektorn som erbjöd mig ett vikariat från och med 1 december fram till sommaren. Detta är så stort för mig så jag kan inte beskriva..
 
I snart 3,5 år har jag slitit.. Sena kvällar/nätter har jag suttit uppe och pluggat. Jag har personligen tyckt att barnen varit för små för att tillbrina för mycket tid på dagis så jag har valt att ha dem där 5 timmar om dagen 3 timmar i veckan.. Eller 4, beroende på om det varit tenta eller inlämningsuppgifter. Sen har jag spenderat all min vakna tid tillsammans med dem och när dom somnat har jag pluggat vidare.. Sen har jag ju även fått 2 barn under min studie tid som varit hemma ett år med mig. Fattar inte hur jag fått tiden att räcka till, haha :) Men valet angående dagis och sömnlösa nätter har varit mitt och jag är nöjd och stolt över hur jag lagt upp det hela trots att det var jobbigt. Jag har fått ut det allra mesta av mina barns uppväxt hittils och när jag ser tillbaka på det så hade jag inte velat ändra på något.. Och jag är ju än så länge godkänd i ALLT!!
 
Men mitt mål har ju alltid varit att få jobba med det jobb som jag älskar. Och att då få detta erbjudande, som är mitt mål är STORT. Jag skrek, hoppa och var galet glad. För vissa är ett jobb ett jobb. Men för mig innebär det ekonomisk trygghet och glädje i livet att få jobba med det som jag älskar. Jag har nått mitt mål med det jag slitit mot i 3,5 år. Nu är det bara ett vikariat på 6 månader. Men det är det bästa jag kunnat få. Det kommer precis när jag behöver det som mest. När jag är examinerad lärare får jag direkt jobba med det jag utbildat mig för. Sen får man hålla tummarna att det finns jobb att söka efter sommaren också :)
 
Så, jag är glad och tacksam över denna chans och möjlighet. Att jobba som lärare är fantastisk roligt och barn är fantastiska varesler som jag beundrar. 


Kommentarer
sandra

Jag är mäkta imponerad av det du åstadkommit! :)

Svar: tack sandra, de värmer :)
marikaedberg.blogg.se

2012-10-06 @ 23:01:08
URL: http://lifeasiknowit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0